עדכונים ועיכובים בנתוני הקמפיינים

ערכם של כל המדדים מחושב על בסיס מתמשך והנתונים מתעדכנים במחזוריות.

עדכון נתוני המדדים הינו קבוע על בסיס מצטבר, כלומר רק הנתונים שהתווספו מאז העדכון הקודם מחושבים.

עם זאת, יש שינויים מסוימים שמבצעים בקמפיין אשר גורמים לחישוב מחדש של כל הנתונים באופן מלא.

חישוב מחדש עשוי לקחת בחשבון את כל היסטורית הנתונים של הקמפיין.

דוגמאות לשינויים בקמפיין שגורמים לחישוב מחדש של כל הנתונים:

  • שינוי בתקופת הקמפיין
  • שינוי ב Limits של ה Actions
  • הוספת Action
  • שינוי ב Type או Form של קריאייטיב
  • העברת Placement לתיקייה אחרת

החישוב הראשון שלאחר אחד מהשינויים האלו, עשוי להימשך זמן רב יותר מהחישוב במחזור הרגיל.

הנתונים של כל קמפיין מחושבים באופן שוטף והמדדים הרלוונטיים מתעדכנים מעת לעת.

בהתאם למאפיינים של הקמפיין, עדכון הנתונים מבוצע בתדירות משתנה.

ישנם שני סדרי גודל של קמפיינים:

  • "Normal" – מחושב מחדש לפחות פעם אחת כל שעתיים.
  • "Large" – מחושב מחדש לפחות פעם אחת כל ארבע שעות.

זמני התעדכנות הנ"ל הם ה"תרחיש הגרוע ביותר". כלומר, ברוב המקרים הנתונים מתעדכנים לעתים קרובות יותר.

 

קמפיינים נקראים "Large" כאשר חישוב הנתונים שלהם הוא מאוד מסובך.

ההשפעה הגדולה ביותר על המורכבות של החישובים היא מספר האירועים (חשיפות, הקלקות, אינטראקציות, פעולות), מספר חיבורים שבין קריאייטיב ומיקומים (Flight), משך הקמפיין, ומספר חתכי הזמן שהוגדרו להצגת הסטטיסטיקות.

קמפיין נחשב Large כאשר:

  • כאשר יש לקמפיין יותר מ 100,000,000 אירועים
  • כאשר יש לקמפיין יותר מ 10,000,000 אירועים, בתוספת אחד מהתנאים הבאים:
    • כאשר יש בקמפיין יותר מ -1,000 "חיבורים"( Flight) בין קריאייטיבים ומיקומים.
    • כאשר יש יותר מ -10 חתכי הזמן/תקופות מוגדרות בדוחות.
    • כאשר משך הקמפיין הוא יותר משנה.

 

חישובי הנתונים של קמפיינים מורכבים יכולים להתעכב. המצב כזה מתרחש כאשר:

  • כאשר יש בקמפיין יותר 1,000,000,000 אירועים.
  • כאשר יש יותר מ -10,000 "חיבורים"(Flight) בין קריאייטיבים ומיקומים שהוגדרו בקמפיין, ובנוסף יש בו זמנית יותר מ 100,000,000 אירועים.

בקמפיינים כאלו, סיפוק הנתונים יקבע באופן אינדיבידואלי עם מחלקת התמיכה הטכנית המקומית.